JAK TO VŠECHNO ZAČALO

SETKÁNÍ, KTERÉ ZMĚNILO ŽIVOT

Když se v roce 1994 setkal Jeremy Moon, tehdy 24-letý čerstvý absolvent univerzity, s farmářem Brianem Brackenridgem, nikdo asi netušil, jak mu to změní doslova celý život. Jeremy od Briana tehdy dostal prototyp trička, vyrobený ze 100% merino vlny.

"Bylo měkké na omak, vypadalo jinak než ostatní trika a bylo zcela přírodní," prohlásil tehdy Jeremy. "Ale neškrábalo a bylo fantasticky lehké, na rozdíl od všeho vlněného, co se tehdy nosilo. Navíc jsem ho mohl prát v pračce!"

 

Netrvalo dlouho a byla tu značka Ice-Breakers. Jeremy ve své kanceláři, rozuměj ložnici, začal spřádat obchodní plány, jak s prvním vrstveným systémem z merina obsadí celý svět. Syntetika tehdy ale naprosto dominovala outdoorovému oblékání, a tak si na svůj úspěch musel Jeremy ještě nějaký čas počkat.

 

BRAND-2016-JEREMY-TOM-POWELL-MORE-SKY

 

S PODPOROU LEGENDY

A jak už to tak v životě bývá, pomohla Jeremymu k úspěchu náhoda. Novozélandská jachtařská legenda - Sir Peter Blake, tedy stanovil nový světový rekord při obeplutí světa. Během těch čtyřiceti dnů a nocí měl na sobě triko a spodky, které mu Jeremy věnoval. Těžko by Jeremy hledal vhodnější způsob zviditelnění.

 

 Icebreaker Peter Blake OnboardENZA1994

 

Z HOBITÍNA DO CELÉHO SVĚTA

První prototypy výrobků se nedaly považovat, za příliš slušivé... Trika v první dodávce měla omylem o nějakých 15cm kratší rukávy - skvělé pro hobity, už ne tak skvělé pro lidi. Kolekce byla hodně úzká a dala se sbalit do koženého kufru, s kterým Jeremy objížděl novozélandské obchodníky.

Zisku dosáhl Jeremy až ve třetím roce podnikání - celých 800NZ$. "Tohle je první společnost, ve které sedím, kde mohu propít celý zisk a přesto zůstat střízlivý, " řekl tehdy Noel Todd, Jeremyho společník.

Lidé postupem času poznali, že ten jedinečný pocit při nošení merina, se nevyrovná ničemu, co znali. Navíc se merino skvěle hodilo jak pro každodenní život ve městě, tak pro víkendová dobrodružství.

Dnes se Icebreaker prodává v téměř 5000 prodejnách ve více než 50 zemích světa a z malé novozélandské značky se stal globální lídr v kategorii merino.

Affiliate program